3 tipy, jak předávat informace v týmu

2. června 2019
Foto: Honza Zima
K vítězství v soutěži mu pomohla mimo jiné disciplína, ve které dokázal během osmi minut nabriefovat osmičlenný tým na večerní servis. V květnu se Tomáš ukázal v Praze a my jsme využili příležitosti a požádali ho o pár rad, jak předávat informace, aby se nikde nezadrhly, ukočírovat komunikaci v týmu a zajistit její efektivitu.

Založte si bibli
Briefingy, pravidelné porady a meetingy má každá restaurace. Jak ale předat potřebné informace tak, aby je všichni pochopili správně, nic nezapomněli a správně je uplatnili v praxi? Tomáš Kubart má v restauraci knihu, do níž s týmem zapisuje důležité věci, které na poradě zazní. „Zaznamenáváme tam průběh třicetiminutových briefingů, které máme každý den před obědovým servisem. Je pro nás naprosto nepostradatelná, a proto ji říkáme bible. Slouží jako zpětná kontrola a taky přehled pro zaměstnance, kteří měli třeba dovolenou. Bible je to první, co kolegové vezmou po návratu do ruky, a projdou si, co se v předchozích dnech událo,“ vysvětluje Tomáš. Kniha neslouží jen těm, kteří nemohli u briefingu být – kdokoli do ní může zpětně nahlédnout a upřesnit si informace.

Otestujte se
Je pokývání hlavou na souhlas záruka toho, že všichni členové týmu vše správně pochopili? Každý přemýšlí jinak, a tak nikdy nemáme stoprocentní jistotu. Tomáš Kubart proto se svými zaměstnanci dělá každých čtrnáct dní test. „Text obsahuje dvacet až třicet otázek týkajících se provozu. Není to zkouška, z jejíhož výsledku bychom vyvozovali tresty nebo pokuty. Jde o kontrolu, jestli se všechny informace dostaly tam, kam měly. Testy slouží i jako zpětná vazba, jestli všechno vysvětlujeme dostatečně srozumitelně. Pokud by jich víc dopadlo špatně, bylo by to varování a znamení, že musíme změnit styl komunikace,“ říká Tomáš.

Potkávejte se ve dvou
„Naši manažeři mají se členy svého týmu každý měsíc setkání 1:1. Někdy trvá čtvrt hodiny, jindy hodinu. Je to společný čas, kdy si můžou obě strany říct, co je nového, co je těší, a co naopak štve,“ vysvětluje Tomáš a dodává, že právě tyhle schůzky jsou pro hladký tok informací v restauraci nejdůležitější. Lidé, kteří spolu pracují, se tak mohou navzájem poznat a naladit se na specifickou komunikaci.

A co může pro dobrou komunikaci udělat sám zaměstnanec? Zajímat se o druhé. „Známkou dobrého servisu jsou pro mě maličkosti, díky kterým v hostovi vyvolám dojem, že mám o něj a jeho potřeby upřímný zájem. Stejně pečlivý přístup bychom měli mít ke kolegům, protože i drobnosti, které nám mohou připadat malicherné, často vedou k velkým změnám,“ upozorňuje Tomáš Kubart.

Článek vyšel v Anovinách, měsíčníku pro zaměstnance podniků Ambiente.

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.