Facebook

7 tipů, jak netloustnout, i když pracujete v restauraci

740
29. ledna 2018 Autor: Anna Nosková Ilustrátor: Magdaléna Rutová

Hlad, potom svíčková s pěti a po směně tři pivka a jedna zelená… Výsledek se brzy dostaví – číšníky začnou kalhoty škrtit v pase a kuchaři sotva dopnou rondon přes břicho. Jak se takovým koncům vyhnout?

Jistě, většina lidí se – teoreticky vzato – může řídit obligátními doporučeními, a sice jíst každé dvě tři hodiny, hýbat se, nedopřávat si nic tučného na noc. Jenže lidi z placu a kuchyně se takovým radám právem vysmějí: celou směnu se nezastaví, nemají moc na výběr, co si dát k jídlu, a pravidelný režim je pro ně sci-fi.

Podle nutriční terapeutky Věry Boháčové ale vůbec nemusí rezignovat – jen je potřeba upravit si pravidla zdravého stravování na míru.

Jak na to?

1. Před směnou se pořádně najezte. Pokud to aspoň trochu jde, každé 3 až 3,5 hodiny si dejte něco malého – müsli tyčinku bez polevy, banán, jogurtový nápoj…

2. Pauzu na jídlo využijte – k jídlu. Pěkně si k němu sedněte a vnímejte každé sousto.

3. Značka ideál: pokrm v přírodní úpravě s nesmaženou přílohou, a navíc se zeleninou.

4. V případě smažených příloh nebo knedlíků zmenšete porci; maso snězte celé.

5. Poslední jídlo po směně by mělo být lehčí: základem budiž zelenina a složka bohatá na bílkoviny, jako je maso, vejce nebo sýr. Ukázkovou volbou je salát s masem či sýrem anebo steak z libového masa se zeleninou. 

S takovým režimem předejdete riziku, že se po směně nekontrolovaně přejíte, a tím pádem budete zákonitě tloustnout. Jakmile se totiž přestanete hýbat, nevyužitá energie z jídla se uloží. Přesně tam, kam nechcete.

6. Pijte dostatek vody, vhodné jsou i čaje. Džusy řeďte alespoň 1:1.

7. Předsevzetí, že z vás „od teď“ bude přísný abstinent, rovnou vypusťme. Jen bychom vás rádi upozornili, že jedno velké pivo obsahuje tolik energie jako jeden a půl rohlíku. Řešení? Na žízeň si dejte vodu, na chuť a pohodu pivo. Anebo skleničku vína.

 

Mohlo by vás zajímat
Je kuchař rizikové povolání?

Šéfkuchaři, ale i řadoví kuchaři se dnes často ocitají pod extrémním tlakem. Jak z toho ven, aniž by člověk sklouzl k pití, drogám a sebedestruktivnímu jednání?

Více zde

Roztočte to s námi!

Roztočte to s námi!

Zajímá vás dobré jídlo? Zapojte se.

Sekaná 3. týden

Načíst další článek...