Facebook

Co dávat na sociální sítě, když máte restauraci?

838
1. dubna 2019 Autor: Klára Kvitová Foto: Honza Zima

Nejfotografovanější jídlo na sociálních sítích je celosvětově pizza. Na paty jí šlapou burgery a v Česku koblihy. Ani jedno u vás v restauraci nemáte? Nevadí, tady je 6 tipů, jak zaujmout co největší počet lidí.

Instagramová alba
Do feedu můžete vkládat celé galerie fotek. Tento formát se hodí například při představování nového menu nebo mimořádné nabídky, která platí omezenou dobu. „Dosah z jednotlivých fotek v albu se sčítá a to vám zajistí větší viditelnost,“ vysvětluje správce sociálních sítí Honza Zima z Ambiente, který má na starosti sítě Lokálu, Našeho masa nebo Kuchyně.

Foťte na výšku
„Naprostá většina lidí sleduje sociální sítě na mobilech, proto je vhodnější fotit jídlo na výšku. Fotkami na šířku se připravujete o cenný prostor na displejích,“ upozorňuje Honza. Totéž platí i v případě ořezů fotek na Instagram. Možná působí umělecky, ale pro fotky jídel jsou nevhodné.

Recepty ve stories
Ze svého Instagramu si můžete udělat internetovou kuchařku. „Pokud se chcete s hosty podělit o postupy a recepty ze své restaurace, zkuste využít stories. Celý recept pak uložte do highlights, aby se k nim mohli sledující vrátit. Fotku výsledného jídla můžete dát do feedu a na recept odkázat v postu,“ radí Honza a odkazuje na kuchaře Marka Pavalu nebo restauraci Eska, kteří s touhle strategií bodují.

Příběhy vašich lidí
Ukazujte osobnosti zaměstnanců, se kterými jsou hosté běžně v kontaktu. „Spousta lidí chodí do Lokálu za svým oblíbeným výčepním, a proto se je snažíme představovat. Mnozí si pak hospodu spojují s konkrétními lidmi,“ konstatuje Honza. Táhne silný příběh. Pokud ho má paní od myčky, se kterou se hosté jen tak nesetkají, klidně jim o něm dejte vědět prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu tam příběhy fungují hlavně jako posty ve feedu.

Foťte jídlo z pohledu hostů
Neznamená to, že se fotkám shora musíte vyhýbat, ale rozhodně je lepší hostům jídlo prezentovat tak, jak ho uvidí od stolu. „Trendem je ukazovat lidem každodenní chod restaurace, vtáhnout je, a to se týká i focení jídla. Můžete ho využít ve stories, když chcete hosty pozvat třeba na denní menu,“ radí Honza.

Najděte si svůj styl
Dokonalými, vyretušovanými fotkami jídel je Instagram přesycený. „Dobrého fotografa má v dnešní době skoro každý. Spíš se zamyslete nad konceptem podniku a snažte se najít vlastní styl, který možná nebude dokonalý, ale naprosto jedinečný,“ povzbuzuje Honza Zima. Takhle to dělají například na Instagramu Kantýny

Co říká letošní průvodce Michelin?

Načíst další článek...