První dojem

4. října 2018
Ilustrace: Patrik Antczak
Nevím, jak vy, ale já na něj dost dám. Zatím mě nenechal ve štychu a neustále mě přesvědčuje o tom, že se vyplatí táhnout to s ním dál... A o kom že to vlastně mluvím? Přece o prvním dojmu!

Je vědecky dokázáno, že se jen velmi těžko vzdáváme prvních dojmů, zvlášť pokud byly negativní.

Hodnocení návštěvy restaurace má více kritérií. Těmi zásadními jsou chuť, čerstvost, sezonnost a kvalita jídla, dále míra empatie, rychlost a rozhled obsluhy, ale také interiér a celková atmosféra podniku. To všechno vnímáme. Neméně důležitý však je, alespoň podle mě, i první dojem. To, co se odehrává v prvních minutách po vstupu do restaurace, je zkrátka zásadní. A dost často i to, co se děje ještě před samotným příchodem.

Ano, i vzhled, přehlednost a aktuálnost webových stránek nebo profilů na sociálních sítích v nás utváří dojem ještě předtím, než do vytipovaného podniku vůbec vyrazíme. Telefonická rezervace? I tam se dají získat plusové body, nebo naopak hodně ztratit. Jistou indicií je i těsné okolí restaurace, chodník bez nedopalků, čistá okna a třeba i úhledně napsané nabídkové tabule.

Přímo na místě pak často rozhoduje první kontakt s hosteskou či obsluhou. Příjemné uvítání dokáže divy! No a pak už „jen“ přehledné a čisté menu, stabilní, nekývající se stůl a čistý a upravený personál. A první dojem mám hotový.

Věřím, že to, co hosté vnímají v prvních chvílích strávených v restauraci, ovlivňuje jejich celkový dojem možná stejnou měrou jako ta zásadní kritéria, o kterých jsem psal na začátku. Tak držím palce!

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.