Restaurace, o které se mluví aneb Jak vytěžit vliv Instagramu

27. října 2016
Foto: archiv Forbes
Jednu točenou. Pro mě to stejné, prosím. A já bych chtěla rovnou dvě. Je to pár týdnů, co manhattanskou restaurací Springbone Kitchen projela lavina nových zákazníků. Tucty a tucty jich přicházely se stejným přáním: ochutnat tu slavnou jahodovo-rebarborovou zmrzlinu.

A restaurace přesně věděla, odkud vítr vane. Den předtím totiž jeden z instagramových foodie účtů zveřejnil obrázek s touto ledovou slastí, a ten tak mohly spatřit stovky tisíc jeho followerů.

V květnu otevřeli Sam Eckstein a Jordan Feldman restauraci Springbone zaměřenou hlavně na vývary. Eckstein postupně formuloval a začal praktikovat marketingovou strategii zaměřenou na sociální sítě a média, hlavně Instagram a jeho influencery, neboli „instagrammery“. A na jejich podnikání to mělo výrazný pozitivní efekt.

Influenceři na Instagramu mívají tisíce followerů a existují v mnoha odvětvích, od jídla až po bytový design. Foodie instagrammeři jsou odnoží foodbloggerů – jedí v restauracích, fotografují jídlo a dělí se o své dojmy. V poslední době se popularita instagrammerů výrazně zvýšila, zvlášť u větších trhů, jakým je třeba New York. Jeden z největších účtů – New Fork City má 700 tisíc followerů, letos v lednu jich přitom měl „jen“ 540 tisíc.

Spoluzakladatel Springbone Sam Eckstein se snaží dělat své pokrmy vizuálně přitažlivé a navíc je sám zachycuje na kreativní videa či fotografie, které pak zveřejňuje sám na instagramovém účtu Springbone. A když zvažuje, o zájem jakých instagrammerů se ucházet, dívá se po těch s minimálně 10 tisíci followery. Pak si projede jejich příspěvky a snaží se vyhodnotit, jak moc se jejich preference kryjí se zdravou kuchyní ve Springbone.

„Mnoho z foodbloggerů se zajímá více o hříšné pokrmy či dezerty, proto občas najdete opravdu nezvyklé věci,“ říká Eckstein. „Mezi příspěvky influencerů nemusíte ani nějak extra dolovat, abyste narazili na jídla, ze kterých vám kornatí tepny jen při pohledu na ně.“

Aby našel influencery, podívá se Eckstein jednoduše na nejpopulárnější účty jako New Fork City a zkontroluje, koho pro změnu sleduje onen účet. „Vsadím se s vámi, že 80 procent lidí, kteří takové účty sledují, patří mezi největší influencery v New Yorku,“ říká majitel restaurace. Když má Springbone něco nového na menu, Eckstein přímo zkontaktuje influencery na Instagramu a pozve je na ochutnávku. Nevyřčenou dohodou je, že jídlo bude zdarma a influenceři pak zveřejní jeho obrázky.

Na začátku jeden z instagrammerů Ecksteina zaskočil, když si za příspěvek řekl 100 dolarů. Na základě rady od jiného influencera mu Eckstein odpověděl: „Omlouváme se, jsme v tomto noví. Tak či tak vás u nás na ochutnávce rádi uvítáme.“ Influencer se nakonec ukázal i tak, užil si jídlo zadarmo a obrázek na Instagramu zveřejnil.

Springbone nikdy za příspěvky neplatí. Eckstein říká, že influenceři obecně budou zveřejňovat příspěvky zadarmo, protože potřebují pro své účty kvalitní obsah. Bylo mu také řečeno, že influenceři se budou více zajímat a posílat kvalitnější příspěvky tehdy, pokud vám skutečně věří, než když je jen platíte.

Za jeden průměrný den, odhaduje Eckstein, přiláká Instagram do jejich podniku asi 5 procent nových zákazníků. V příštím roce odhaduje výdělek až jedna a čtvrt milionu, nicméně dopad Instagramu je daleko větší. Dovoluje Springbone spoluutvářet konverzaci okolo jejich značky a zůstávat v kontaktu. A co je nejdůležitější… „dělá to z nás restauraci, o které se mluví,“ říká Eckstein. „Bez Instagramu z této konverzace vypadnete.“

Článek jsme převzali z Forbes.cz.

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.