Stížnost hosta – příležitost pro restauraci

7. července 2019
Foto: Jakub Dohnálek
Chybovat je lidské, stejně jako si stěžovat. Přijmout kritiku není snadné, ale pokud je konstruktivní, daruje vám šanci se zlepšit, neztratit stálé hosty, neodradit ty budoucí, a možná na tom ještě získat plusové body.

Studená polévka, tuhé maso, nepříjemná obsluha – přímo u stolu se stížnosti řeší snáz a rychleji, než když kritika přijde s několikadenním zpožděním. Proto se v Ambiente snažíme, aby hosté věděli, že si mohou stěžovat hned na místě a nikdo se na ně za to nebude zlobit.

„Okamžitá zpětná vazba je dar a příležitost napravit přešlap dřív, než si toho všimnou další hosté,“ vysvětluje Tomáš Karpíšek. „I kdyby kritika nebyla oprávněná a vy jste si byli jisti, že omáčka je přesně taková, jaká má být, dejte hostovi prostor k tomu, aby vyslovil svoje myšlenky a případně i navrhl, jak reklamaci vyřešit.“

Je důležité se hosta zeptat, jestli má čas počkat si na nové jídlo, nebo si raději dá rovnou dezert. A nic z toho se nesmí objevit na účtu! „Tohle není boj o pravdu. Jeden naštvaný host, který šíří špatné recenze, nás stojí víc, než když ho pozveme na večeři,“ zdůrazňuje Tomáš.

Všechno se dá řešit!

Ti, kdo se ke stížnosti neodhodlají hned v restauraci, můžou využít internet. Možností je celá řada – hodnoticí formulář na webu, recenze na Facebooku, TripAdvisoru, Googlu a podobných platformách.

„Pokud host vyplní hodnoticí formulář na našich webových stránkách, jeho známky a zápis přijdou e-mailem vedení restaurace, kreativním šéfkuchařům, šéfům Ambiente a lidem z marketingu,“ vysvětluje Lucie Svobodová, která v AMBI CZ zodpovídá za spokojenost hostů. Zpětná vazba je totiž extrémně důležitá, proto se jí zabývá tolik lidí.

„Každému, kdo si dá tu práci a něco nám napíše, odpovídáme – ať už přišla pochvala, nebo stížnost, že se něco nepovedlo,“ dodává Kateřina Phillips. Někdejší dlouholetá manažerka z La Degustation Bohême Bourgeoise dnes hlídá weby s recenzemi a pomáhá generálním manažerům formulovat odpovědi hostům a řešit reklamace.

Proškolení jsou i social media manažeři, kteří se starají o Facebook a Instagram jednotlivých restaurací. „Jednou nám na Facebooku Našeho masa přistála zpráva naštvaného hosta, který si koupil domů tatarák, jenže personál zaměnil balíčky a dotyčný si doma rozbalil sekanou,“ vzpomíná Honza Zima. Bleskurychle se spojil s generálním manažerem Radkem Chaloupkou a vymysleli řešení. „Přes zprávy na Facebooku jsem dotyčného poprosil o adresu, Česťa v Našem mase zabalil tatarák a taxíkem jsme ho poslali nespokojenému hostovi,“ vypráví Honza. Myslíte si, že po téhle akci se mohl pán zlobit?

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.