Facebook

Tempo

348
6. září 2018 Autor: Filip Trčka Ilustrátor: Patrik Antczak

Co dělat, a co rozhodně nedělat, když je restaurace plná do poslední židle? Tady jsou doporučení Filipa Trčky, ambasadora hostů Ambiente.

Určitě to znáte. Restaurace se během krátké chvíle naplní a velmi pravděpodobně následuje stav, který je noční můrou nás všech. Ano, říkám nás všech – myslím tím kompletní personál, ale i hosty. Plavba!

Vzpomínám si, jak jsme v Mánesce vždycky říkali: „Tááák, hezky se nám to navalilo, asi bude potřeba podřadit…“

S odstupem času vnímám, že možností, jakým způsobem „podřadit“, je více. Ideální je, aby si zákazníci ničeho nevšimli… Ono totiž „podřadit“, tedy zvýšit otáčky a nabrat akceleraci, nemusí zákonitě znamenat zrychlit chůzi, běhat po place, zesílit hlas a dělat práci dvakrát rychleji. To už je pak jen krůček ke zmatku a ten nikdo z nás nechce.

Zpravidla bohatě stačí větší soustředění, komunikovat a pohybovat se efektivněji a například dodržovat staré číšnické pravidlo „plný tam – plný zpět“. Tempo nemusí být raketové, a přesto dá všechno náhle do pohybu.

K restauracím, kde to umějí perfektně, patří Café Savoy. Věčně plno, zástupy lidí u dveří, stoly se „točí“ závratnou rychlostí, ale tempo obsluhy je tak akorát, dokonale elegantní… Vždycky na to obdivně koukám a v duchu tleskám.

Text vyšel v Anovinách, měsíčníku pro zaměstnance podniků Ambiente. 

Jedlé a voňavé dárky z Londýna

Načíst další článek...