Facebook

Žádnou restauraci nenecháme na pokoji, pokud vidíme, že tam něco není v pořádku

11. srpna 2019 Autor: Šárka Hamanová Foto: Honza Zima

Říká se jim Kancelář, Systém, Matrix, NASA… Zkrátka pár desítek lidí v Maiselově ulici, kteří poskytují servis všem podnikům Ambiente.

„AMBI CZ by měl být inkubátor, který umožňuje zrod nových restaurací tak, abychom je mohli vypustit a nechat samostatně fungovat,“ popisuje Tomáš Karpíšek primární funkci AMBI. „Kumulujeme know-how, jak provozovat, a hlavně otevírat restaurace. Jsme jim partnery, ne nadřízenými,“ zdůrazňuje.

Kdo tu velí?

Majiteli značky Ambiente jsou Tomáš Karpíšek a Daniel Kronďák, operativu řídí „prkno“ náčelníků – šéfů jednotlivých oddělení. AMBI CZ nemá vlastnický podíl v žádné restauraci, výjimkou je společnost Lokál CZ. Ta se oddělila jako samostatná jednotka a vykonává stejnou práci jako AMBI CZ – jen pro Lokály.

AMBI CZ je financováno z franšízových poplatků, které platí každá restaurace ve skupině Ambiente. Kromě toho podniky odvádějí poplatek na marketing. „Čistě teoreticky by si restaurace mohla tyhle služby platit někde jinde, ale díky celé skupině je všechno efektivnější,“ vysvětluje Tomáš. „Mladé podniky vyžadují při rozjezdu víc péče a čerpají víc peněz. Jakmile se postaví na nohy, začnou odvádět poplatky, i když v tu chvíli už pomoc zdánlivě nepotřebují. Jenže staré značky v očích zákazníka získávají na hodnotě, když v jejich rodině vznikají nové dobré podniky,“ objasňuje zakladatel Ambiente princip synergie.

Za příklad dává automobilové značky. „Když  BMW vytváří studie a vyšle do světa elektrické auto, nedělá to jenom proto, aby na tom vydělalo, ale aby se líp prodávala i ,stará‘ auta. Jejich inovace jsou totiž možné právě díky investicím do nových projektů.“ Na druhé straně by celku škodilo, kdyby některý z podniků v „ekosystému“ nefungoval. „Žádnou restauraci nenecháme na pokoji, pokud vidíme, že tam něco není v pořádku. Jsme pak v roli kritika a rodiče, což je samozřejmě nepopulární,“ uzavírá Tomáš Karpíšek.

Text vyšel v magazínu Morek určeném zaměstnancům podniků Ambiente. 

Nejdražší nejsou suroviny, ale lidská práce

Načíst další článek...