Facebook

O důvěře

181
10. ledna 2019 Autor: Filip Trčka Ilustrátor: Patrik Antczak

Filip Trčka, ombudsman hostů Ambiente, o důvěře mezi hostem a restaurací

Přednedávnem jsem se vrátil z Norska. Byl jsem tam poprvé a kromě spousty krásných zážitků jsem si domů přivezl i moc zajímavou zkušenost. Byl jsem doslova fascinován tím, jak můžou věci fungovat „jen“ na základě důvěry. Je všudypřítomná, budovaná po generace a Norové ji mají v DNA.

A tak je naprosto přirozené, že poté, co přespíte v samoobslužné horské chatě, sníte a vypijete něco z místních zásob, uvedete všechno do původního stavu. Uklidíte po sobě a všechno řádně a poctivě zapíšete do připraveného formuláře tak, aby vám to následně mohlo být vyúčtováno.

Během cesty zastavíte u stánku s třešněmi, ale prodavač nikde. Vezmete si tedy košíček a peníze vložíte do krabičky. Když náhodou máte větší bankovku, sami si vrátíte. Jak jednoduché, jak krásné… Podobných situací jsme tam na severu zažili víc.

Propojilo se mi to, jasně! Jedním z devíti základních principů pozoruhodné obsluhy je totiž právě budování důvěry. Vytvořit si takový vztah s hostem zpravidla trvá nějakou dobu, ztratit ho však můžete během okamžiku. Je to křehké, ale pocit důvěry je k nezaplacení. A zcela jistě to je jeden z důvodů, proč se k vám hosté budou vracet. Vyzkoušejte to! 

Olej z máku a kmínu. Úlet, nebo budoucnost gastronomie?

Načíst další článek...