5 tipů, jak uspět v online prodeji

21. října 2020
Foto: Eaters Collective
Ptáme se lidí z gastra i mimo obor a sdílíme zkušenosti, které inspirují a pomáhají restauracím ustát koronakrizi. Máme pro vás několik dalších tipů od Pavla Fuchse z manGowebu. Tentokrát se týkají prodeje přes web a sociálních sítí.

V následujících týdnech bude kontakt s hosty především digitální a podniky, které ještě stále podceňují komunikaci přes sociální sítě, e-shopy a web, dost možná půjdou z kola ven jako jedni z prvních. Co udrží restaurace ve hře a jaký by měl být internetový přístup k hostům?

1. Nebrečte – a nadchněte hosty svou kreativitou! Vymyslete signifikantní produkt vašeho podniku, něco originálního a typického pro vaši restauraci, a přidejte nový komunikační kanál, třeba pravidelný newsletter s aktuální nabídkou, blog nebo e-shop. Na internetu jsou si všichni rovni a „čtyřková“ hospoda startuje na stejné čáře jako michelinská restaurace.

2. Navštivte vlastní online prostor a zahrajte si na uživatele. Zní to jednoduše, ale skoro v žádném podniku takhle neuvažují. Projděte si celou cestu od prvního kliknutí až k nákupu – kde to hosta zaujme a přesvědčí? Co ho nudí a brzdí při nákupu? Nemusí bojovat se zbytečným formulářem? Chápe, co dostane a kdy to bude? Může pohodlně zaplatit? Opakujte celý postup aspoň jednou týdně a časem opravíte všechno, co děláte špatně.

3. Vylezte z ulity a zkoušejte nevyšlapané cesty. Všechno je teď jinak – stavíte novou restauraci a prodejnu. Kolik bude stát jídlo, aby to dávalo smysl pro hosta i pro byznys? Jak bude produkt vypadat na fotce? Co takhle vymyslet další službu, která bude lidi bavit? Nenatočíme video návody, jak si naše jídlo připravit v domácí kuchyni? Neuspořádáme online degustace? A co třeba originální systém vratných obalů?

4. Na internetu se vztahy budují úplně jinak než v offlinu. Hledejte nápady na nenucené a smysluplné dárky a najděte způsob, jak hostům zlepšit náladu, pobavit je nebo překvapit. Každá emoce podporuje zapamatovatelnost a zážitek – pokud bude pozitivní, hosté si na vás vzpomenou i příště. Zpětnou vazbu můžete sbírat na sociálních sítích, ale taky telefonicky.

5. Věnujte se technologiím. Nemusí to být hned složité systémy účetnictví, doručování jídel, webu a věrnostního programu. Najděte si chvilku a podívejte se, jaké nové funkce má Instagram nebo jak je možné propagovat jídlo na Facebooku. Spousta z toho vám nebude fungovat, ale vydržte. Hlavně se nebojte a zkoušejte to dál!

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.