Jak sociální sítě kuchařů a číšníků pomáhají restauraci?

1. června 2017
Foto: Honza Zima & Marek Kučera
Soukromé profily na Facebooku a Instagramu mají větší moc, než vás napadá. Mohou přivádět zaměstnance vaší restauraci, postarat se o PR a reklamu, anebo taky hodně pokazit.

Sociální sítě jsou nové médium, které umožňuje každému veřejně sdílet svoje názory. „V České republice chodí na Facebook 4,6 milionu lidí měsíčně, Instagram sleduje přibližně milion obyvatel Česka,“ vysvětluje manažerka komunikace v Ambiente Šárka Hamanová.

Společně s fotografem Honzou Zimou během jara proškolili kolem stovky zaměstnanců Ambi, kteří se o sociální média zajímali detailněji. Jelikož zaujme pouze kvalitní obsah, je důležité umět ho poznávat a vytvářet.

Vybudujte si osobní značku

„Svojí prezentací na sociálních sítích ukazujete, jací jste, co vás zajímá, jakou náladu kolem sebe šíříte,“ zaznělo na školení. Je to efektivní způsob, jak si vybudovat svoji osobní značku, aniž byste k tomu kohokoli potřebovali.

„Pokud máte svoji práci rádi a dáváte to najevo, snadno tak přitáhnete podobně naladěné lidi, kteří s námi budou chtít pracovat,“ poznamenává Šárka Hamanová. Ostatně právě tohle je nakonec nejefektivnější způsob náboru – pokud kuchař, který dává pravidelně nahlédnout do dění v restauraci, napíše, že potřebuje někoho do party, většinou ho najde.

„Lidé z restaurací mají mezi svými fanoušky spolužáky ze střední školy, kolegy z jiných podniků, mimopražské známé, a hlavně kamarády, kteří jsou naladěni na stejnou notu. Když pak někoho shánějí, okolí už díky sociálním sítím ví, jak to v restauraci chodí, jaká je tam atmosféra a co čekat. Lepší reference neexistuje,” dodává Šárka s tím, že tenhle typ „inzerce“ má mnohem větší šanci na úspěch než výzvy na anonymních skupinách a webech.

Jak nalákat zvědavce

Sociální sítě pomáhají také k propagaci restaurace. Důkazem je Kantýna. Přesné datum otevření bylo známo pouze uvnitř Ambiente. Jediná veřejná informace byla ta, že připravujeme restauraci zaměřenou na české maso. Přesto díky šuškandě, kterou vedli naši zaměstnanci hlavně na Instagramu, podařilo hned v prvních dnech nalákat stovky zvědavců.

Během prvního měsíce provozu restaurace se na Instagramu objevilo 1000 příspěvků s #kantyna. Její oficiální sociální sítě mají oproti jiným podnikům raketový nárůst fanoušků – na Facebooku jich má Kantýna 3500, na Instagramu 2500. Těchto čísel dosáhly sociální sítě jiných restaurací až po několika měsících, nebo dokonce letech.

Na co si dát pozor?

Jakmile má uživatel svém medailonku na sociální síti vyplněnou položku „zaměstnavatel“, stává se reprezentantem značky. V tu chvíli by měl dodržovat hodnoty, které daná společnost prosazuje. Kromě toho je žádoucí vyhnout se komentářům na kontroverzní témata, jako je politika, uprchlíci, náboženství, rasismus...

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.