Facebook

Online nabídka – 5 nejčastějších chyb restaurací

337
15. října 2020 Autor: Blanka Datinská Foto: Shutterstock

Ptáme se lidí z gastra i mimo obor a sdílíme zkušenosti, které inspirují a pomáhají restauracím ustát koronakrizi. Tentokrát jsme šli do manGowebu za Pavlem Fuchsem, který se dívá na gastronomii z pohledu uživatele a ví, čím si můžou podniky v současné situaci zvýšit šanci na úspěch. Jak se nejčastěji chybuje v online světě?

Instagram, Facebook, web nebo rozvozové platformy dnes se počítá každý kanál, který restauraci napomůže k tomu, aby zůstala v povědomí hostů a zvýšila si tržby. Pavel Fuchs z manGowebu radí, čeho se vyvarovat v online realitě.

1. Často se stává, že nefungují přechody z jedné informace ke druhé, ať už je to odkaz v příspěvku na Instagramu, upozornění na nový post, nebo třeba označení influencera. 

2. Krokem vedle bývá neshoda v nabídce na Instagramu a na webu. Příklad: Na instagramovém profilu hosta zaujme fotka s popiskem „Skvělé jídlo s sebou, které si dovaříte doma“, jenže jakmile ji rozklikne, přejde na web a tam se mu zobrazí úplně jiný vzkaz typu „Přijďte si k nám posedět a užít si příjemnou atmosféru“. 

3. Další chybu představují odlišné informace na různých místech, což způsobuje rozhodovací paralýzu. Vygooglete si sami sebe a pravidelně kontrolujte, jestli jsou informace o nákupu a otevírací době stejné na všech kanálech v biu na Instagramu, na Facebooku, na webu i na Googlu nebo doručovacích platformách. 

4. Základní poučka na webu zní: Vyvracejte obavy. Proto je dobré zaměřit se na prezentaci produktů. Máte je dostatečně popsané? Uvádíte u každého výrobku nebo jídla alergeny? Je postup přípravy srozumitelný a funkční? 

5. Dejte si pozor na IT řešení, která házejí klacky pod nohy zákazníkovi i vám. Proč chcete po hostovi, aby při rychlém doručení jídla zadával fakturační adresu nebo si vytvářel zákaznický účet? Proč ho při objednávce rozptyluje políčko Dárkový poukaz, když žádný nenabízíte? Opravdu musí na mobilu hledat kartu? Nejde to vyřešit přes Apple Pay? Dozví se zákazník, kdy si může jídlo vyzvednout? A k čemu vyžadujete e-mailovou adresu? 

Otázek je spousta a právě teď je nejvyšší čas ptát se a hledat odpovědi! 

A rada na závěr? Buďte svoji, originální a zvídaví. A zapamatujte si, že největší chybu dělají podniky, které si jen stěžují a vysílají do éteru „bojujeme o přežití“. 

Spropitné v gastronomii aneb Je čas na změnu pravidel!

Načíst další článek...