4 aplikace, které usnadňují práci v gastru

Querko
Aplikace, která hostům umožňuje platit a objednávat pomocí QR kódu. Na stolech je umístěný kód, na kterém jsou nahrány všechny položky z menu. Hosté si můžou kód jednoduše naskenovat, sami objednat a potom rozdělit účet a rovnou zaplatit kartou. Zejména u placení tím šetří čas – obsluha nemusí rozpočítávat útratu, nebo chodit s hosty ke kase.
Využívají ho například v Kuchyni pro objednávání na zahrádce. „Querko nám usnadňuje například objednávání na dolní zahrádce, kde neobsluhujeme, ale host si musí přijít objednat ke kase. Nejvíce poslouží při dodatečných objednávkách jídla, kdy si host objedná pití, ale už se mu nechce nahoru do řady. Takhle si jídlo navolí v aplikaci a my ho přineseme. Hodí se taky větším rodinám, které se často nemůžou dohodnout, co si objednat k jídlu. S Querkem si to můžou v klidu rozmyslet a objednat dodatečně,“ říká Tomáš Hrušovský, generální manažer Kuchyně.
Podle informací společnosti Qerko může aplikace ušetřit za jednoho člověka na place, častěji protočit stoly a dokonce mají spočítáno, že hosté při placení aplikací dávají větší dýško než při placení kartou. Výsledek se tedy zdá jako win win pro restauraci i hosta – ten šetří čas a podnik vydělá.
Cheers
Jestli se vám zdá, že například v Lokále Dlouhááá je teď rychlejší obsluha, je to díky aplikaci Cheers. Obsluha totiž rovnou od stolu, u kterého objednává, odesílá objednávky do kuchyně a na bar.
Odpadá tak zapisování na papírek a ťukání do monitoru. Zdánlivě banální změna ulehčí komunikaci mezi obsluhou a kuchyní a ušetří personálu spoustu času a nervů, při přepisování objednávek. Obzvláště o Vánocích nebo v sezóně zahrádek!
Aplikaci Cheers vyvinul Karel Endršt z Ta Technika přímo pro podniky Ambiente. „Jde v podstatě o plnohodnotnou pokladnu v iPhonu nebo iPadu, která využívá data ze Septimu, který všechny restaurace Ambi používají. Potřebujete jen zařízení s iOS a samotnou appku, kterou jednoduše stáhnete v App Store,“ vysvětluje.
Resdiary
Resdiary je rezervační systém, který už léta zlepšuje zážitek hosta nejen v restauracích Ambiente. Systém se propojí s webovou stránkou restaurace a rezervačním kalendářem, ve kterém si hosté vyberou z možných termínů návštěvy. Jakmile se odešle vyplněný formulář, chytrý systém okamžitě vyhodnotí a potvrdí rezervaci.
Mezi největší výhody patří jeho schopnost regulovat obsazenost a usměrnit tempo provozu. Přehledný systém rezervací ulehčuje práci hosteskám, které snadněji koordinují tzv. walk-in hosty, tedy ty, kteří přijdou bez rezervace.
„Užitečné jsou i připomínky, které se automaticky rozešlou hostům 24 hodin před návštěvou. Systém se ujistí, že skutečně plánují dorazit, a ušetří tuhle práci manažerům. Předchází se tím no shows – situacím, kdy hosté s rezervací nepřijdou, a podnik tak přichází o tržby,“ vysvětluje Jana Ravi, která se stará o inovace v Ambiente.
Přidanou hodnotou systému je shromažďování zpětné vazby. Hodinu od příchodu do restaurace přijde hostům e-mail s žádostí o hodnocení zážitku v restauraci. Podnik získává další kanál zpětné vazby navázaný přímo na konkrétní rezervaci.
Tamigo
Mobilní aplikace pro zaměstnance shromažďuje všechny informace nezbytné pro hladký chod podniku na jednom místě. Zaměstnanci si přímo v mobilu můžou plánovat a prohazovat změny, zažádat si o dovolenou nebo sledovat každodenní novinky. Tamigo se v posledních letech rozšířilo téměř do všech restaurací Ambiente.
Vychvalují si ho například v Café Savoy, kde aplikaci používají už od roku 2021. „Máme vše na jednom místě. V Tamigu plánujeme směny, zpracováváme docházku a dáváme si vědět o aktualitách. Nemusíme hledat ve složitých tabulkách. Hodně dobře tam funguje například schvalování dovolených,“ říká Ozren Vlahov, generální manažer.
Líbil se vám článek?
Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.