facebook
instagram

Jak efektivně organizovat meeting před směnou? Udržujte pozitivní náladu a rekapitulujte jídelní lístek

Ranní preshift meeting se může změnit v malý teambuilding.
5. září 2025
Foto: Lucie van Vuuren
Možná se vám to bude zdát samozřejmé, ale věřte, že i půlhodinová schůzka před směnou, kde si tým řekne „co a jak” musí být dokonale zorganizovaná a každá minuta skvěle promyšlená. Bavili jsme se o tom se Standou Masarykem, manažerem Kuchyně na Hradě.

Zapoj se!

Dělá vám radost dobré jídlo, skvělá parta lidí a úsměv na tváři hosta? Zamiřte na web Zapoj se a začněte pracovat v některém z podniků Ambiente.
Volné pozice

Buďte dochvilní. Respekt k času manažera i celého týmu je základ. „I když někdo přijde byť o minutu později, tak mi to vadí,” říká Standa. Půlhodina není mnoho času a je třeba ji využít do poslední sekundy.

Opakujte, opakujte, opakujte. I hvězda týmu s letitými zkušenostmi může mít někdy výpadek, a proto je třeba si skladbu jídel a celého menu neustále opakovat. Host totiž vyžaduje maximálně informovanou obsluhu. „Každý den si na meetingu čteme celé menu. Pořád dokola. Jednotlivé sekce jídelního lístku čte pokaždé někdo jiný. To samé pak jedeme v angličtině. Velkou pozornost věnujeme alergenům, které jsou v jídle, tam opravdu není prostor pro byť jen malinkou chybu, “ vysvětluje Standa.

Kontrolujte a zkoušejte. „Dělám namátkovou kontrolu toho, jestli můj tým zná složení našich jídel, takže občas někoho vyzvu, aby mi řekl složení tataráku, jaký je dodavatel našeho masa, nebo odkud bereme zeleninu,” říká Standa a dodává, že pokaždé narazí na někoho, kdo jídlo nezná dokonale.

Udržujte dobrou náladu. Ranní setkání by neměla být „grilovačka” týmu a výčet toho, co se předešlý den nepovedlo, ale povzbuzení do dalšího dne společné práce. „Samozřejmě, že taky probíráme co se nepovedlo, ale snažím se, aby schůzka byla vedena v pozitivním duchu a končila vždycky s úsměvem. Je nesmírně důležité, aby směna začala v dobré náladě,” říká Standa.

Nehledejte viníky. K rannímu meetingu samozřejmě patří i rekapitulace zpětné vazby. Tu je třeba podle Standy vést obzvláště citlivě: „Rozhodně na nikoho neukazuji prstem i přesto, že často vím, kdo je na vině. Vždy apeluji na to, aby se obsluha při stížnostech v restauraci vždy obrátila na manažera. Snažím se jim krýt záda.”

Nezapomeňte probrat nabídku nápojů. „To byla kdysi naše chyba. Nevěnovali jsme pozornost nabídce nápojů a neprobírali jsme například složení koktejlů a pak se stávalo, že obsluha u stolu neuměla hostovi říct, z čeho se připravuje naše negroni,” uznává Standa. K rekapitulaci jídel tedy zařadili i opáčko nápojového lístku.

Podávejte k meetingu jídlo a postavte se. Společné jídlo před směnou je hezké gesto, ale taky taktika, jak udržet pozornost týmu. „Samozřejmě, že půl hodina zdánlivého klidu může sklouzávat například ke scrollování na telefonu. Snažím se u meetingu stát a mluvit nahlas – od toho si slibuju, že budou všichni dávat větší pozor a celkem se mi to daří. Samozřejmě to nepřeháním a snažím se udržovat příjemný tón. Práce v gastru je dřina a je třeba být na kolegy laskavý. Snažím se týmu vštípit, že slovo děkuji a prosím jsou nejdůležitější, a že se nemusí bát říct si kdykoliv o pomoc,” uzavírá Standa a dodává, že taky společné pivo po práci se nesmí podceňovat.

ambiLogo

Líbil se vám článek?

Sledujte naše novinky. Každý druhý pátek vám je pošleme.

Dále servírujeme